Eigenlijk

 

ik ben m’n eigen ergste vijand
en
wens zelfs mij mezelf niet toe
ik, tegenstander, onverslagen
bodemloos al uitgeput

 

schaf mij aan voor vijandprijs

de rente daar mijn zaniktaks

waarvan accijns mijn hartenspijt en

sorry maar oneindigend

 

ontmanteld aan je stoep geleverd

over aan mijn kanker-zelf

kon ik maar met goudverf lijmen
wat ik in mezelf als scherven zie
stiekem steekt ‘t dat ik niet moet hechten
waar ik om moet gaan met gebroken zijn

One thought on “Eigenlijk

  1. Ik ben altijd bang, in dit geval dat mensen denken dat er iets mis is met mij door zo’n treurig tekstie; maar als ik schrijf is het juist een emotie die ik een plek heb gegeven op papier dus wat doe je hypothetisch moeilijk? “Wat ‘n verdrietig gedichtie, wil je een aai over je bol?” Maybe, maar dat is ongerelateerd. Ooit hoop ik iets te kunnen plaatsen zonder ‘n bijsluiter als deze maar je moet je angsten gewoon keihard in de hand werken en zien waar je dan weer belandt met al je hoop. Doeeei!

    Like

Leave a Reply

